Més informació [ Llista d'activitats | Detall d'activitat

 
1060341106   Aprofundiment en el treball per ambients i la seva documentació i avaluació
2019-2020   Assessorament. Educació Infantil-Primària
  
   2/10/2019 - 22/1/2020 (21 hores) de h a h
   ESC Turó del Cargol
   av. Coll de Portell, 56 (Barcelona) 
  
Format   Presencial
Organització   Servei Educatiu Gràcia
  
   Activitat passada a format virtual, instrucció 3/2020 de 13 de març. COVID19
  
Inscripció   12/09/2019 - 27/09/2019 . Activitat restringida
  
Descripció i   Metodologia:   Formació de dos centres on han introduït els ambients d’aprenentatge amb un històric d’un o dos cursos i mostren inquietuds per anar millorant la qualitat d’aquests.
Partirà d’una pinzellada inicial per consolidar aspectes bàsics en relació a com aprèn l’infant i com l’adult esdevé un facilitador de propostes de joc i aprenentatge de qualitat. Un rol de comunitat educativa que permet acompanyar i respectar les inquietuds, motivacions, necessitats i els processos individuals de cada moment evolutiu dels nostres infants.
Farem una revisió i reflexió amb una sessió a cada escola per construir uns fonaments equilibrats de propostes amb qualitat, quantitat, estètica i creativitat amb l’equip humà que ho liderarà.
A més es consensuarà i unificaran models, estratègies i criteris per avaluar i documentar els processos d’aprenentatges del nostre dia a dia com eina facilitadora per afinar la mirada dels mestres, i compartir-la amb infants i famílies.
  
Objectius   -Establir breument les bases sobre capacitats i potencialitats dels infants que aprenen a partir del joc, l’exploració i la lliure circulació en ambients d’aprenentatge. Així com el rol dels adults i els espais a on s'aprèn o investiga a partir de la seguretat i el plaer per descobrir.
-Reflexionar sobre el treball fet fins ara, revisar i fer propostes de millora en l’organització dels espais i els recursos materials i humans. A partir de la identificació i valoració de les necessitats actuals i els desitjos de futur.
-Consensuar amb l’equip humà que forma el claustre i que lidera l’organització dels ambients d’aprenentatge la temporalització, quantitat i programació de propostes de qualitat, funcionals, estètiques i adients a les diferents necessitats dels infants.
-Elaborar a partir de la reflexió eines, criteris i estratègies per avaluar els processos d’aprenentatge i documentar-los.
-Afinar la mirada dels mestres per documentar el nostre dia a dia i donar-li visibilitat compartida amb els infants i les famílies.

  
Continguts   -Marc teòric a partir del currículum i referents on l’infant és el centre del seu procés d’aprenentatge.
-Revisió dels espais, materials, temps de cada escola en la introducció dels ambients d’aprenentatge fins ara.
- Identificació d’aquells punts a millorar.
- Propostes de millora a partir de cada realitat.
- Elaboració de graelles al drive per facilitar la tasca d’avaluació compartida a partir dels acords temporalitzats i seqüenciats.
-Introducció de la documentació com una eina més per avaluar i per donar visibilitat als processos de relació i aprenentatge.
-Utilització de programes per facilitar l’elaboració de diferents documentacions.
  
Formador/a   Sònia Martínez
  
Avaluació   -Reflexió d’aspectes teòrics de manera individual i en petit grup sobre la mirada vers l’infant i el rol de l’adult.
-Identificació d’aquells aspectes a millorar o modificar en el disseny de propostes als diferents ambients, temps i materials utilitzats.
-Identificació d’aquells aspectes a millorar o modificar en la manera d’avaluar i registrar en moments de lliure circulació als ambients.
-Interiorització de les diferents maneres de documentar, com una eina imprescindible per avaluació.
-Utilització de diferents dispositius per documentar i plasmar-ho per donar visibilitat als diferents processos
-Seguiment de l'assistència
-Seguiment de les tasques que es demanen a cada sessió.
  
Requisits de  certificació   Assistència al 80% de les sessions presencials i presentació de les propostes d'activitats pels altres requisits.
Es requerirà un qüestionari de satisfacció.
  
E-mail   crp-gracia@xtec.cat
  
  
Calendari  
 Sessió 1   dimecres   02/10/2019   1645   1815 
 Sessió 2   dimecres   16/10/2019   1715   1915 
 Sessió 3   dimecres   23/10/2019   1715   1915 
 Sessió 4   dimecres   30/10/2019   1645   1845 
 Sessió 5   dimecres   13/11/2019   1645   1845 
 Sessió 6   dimecres   15/01/2020   1645   1845 
 Sessió 7   dimecres   22/01/2020   1715   1845 
  


Generalitat de Catalunya
Departament d'Educació
Pla de formació permanent